Nieadekwatne do sytuacji zachowania to codzienność życia z panna Hanną ;)
Dziś opisze pozornie niegroźny epizod z udziałem uśmiechniętego Karolka .
Popołudniowa zabawa dzieci przeradza się w gonitwę po mieszkaniu . Hania goni Karola i na odwrót - jest wesoło . Do czasu aż zamieniają bieganie na raczkowanie .. i Karol wkracza do akcji wdrapując się na pannę Hannę . Zdrapuje Jej okulary z twarzy - Hania się śmieje więc Karolek pozwala sobie na więcej ściągając Jej gumki z włosów ... kolejny krok okładanie grzechotką ....uznaje , że to zabawa przecież siostrzyczka się śmieje ;) Hania po dłuższej chwili woła " pomocy Karol na mnie włazi " na chwilę zapada cisza ...............
Karol udaje się do innej zabawy a Hania ... no właśnie co na to Hania ......
Przedstawiamy obrazkowo sytuację tłumacząc , że uśmiech na Jej ustach " mówił " Karolkowi rób tak dalej to fajna zabawa :) A w rzeczywistości chciała by już przestał ... nie podobał się Jej to co robił .
Wskazując poprawny wzorzec zachowania czyli smutną bądź zła minę , która była by dla brata komunikatem STOP PRZESTAŃ !!!
Komentarz panny Hanny ....z uśmiechem na ustach ;)" przecież mnie nie bił ;) "
Dobrą wiadomością wynikającą z tej sytuacji jest brak agresji ze strony Hani jak i dobry odczyt komunikatów ze strony Karolka ;)
Tematem do przepracowania jest i jeszcze długo będzie zachowanie czyli; mimika , słownictwo i reakcja adekwatne do sytuacji w której panna Hanna się znajduje.
Dajcie znać jak u Was z tematem zachowań nieadekwatnych do sytuacji .
A na koniec coś zupełnie nowego ... dzięki Monika U ')
6 wskazówek na nowy rok ...
No to u nas wygląda to tak, że Justyna jest tą młodszą, a ta starsza potrafi powiedzieć: STOP, PRZESTAŃ NIE PODOBA MI SIĘ! I jaka reakcja młodszej, tej z autyzmem? Wstępuje w nią agresja, jest zła, jest wściekła, że nie dopięła swego zamierzonego celu, że zwyciężyła ta starsza mówiąca: STOP!
OdpowiedzUsuń