Nie będę cytował całej bo szkoda oczu czytających ,)
Co mnie zaciekawiło "zainteresowania zogniskowane wokół mało typowych dla płci sposobów aktywności "
nic nowego ale sposób podania interesujący .
Poza tym "dysharmonia funkcji poznawczych , społeczno-emocjonalnych , ograniczony krytycyzm względem własnych możliwości ,trudności w dokonywaniu abstrakcji myślowej , słaba integracja procesów
wzrokowo - ruchowych z towarzyszącym opuźnienim dla kształtowania sprawności grafomotorycznej "
O dziwo wskazano również "wspieranie materiału językowego konkretnymi odnośnikami (piktogramy)"
Zagrożenia procesu edukacyjnego "duża wrażliwość na dystraktory , trudności z utrzymaniem koncentracji uwagi na zadaniu , wzmożona aktywność psychofizyczna "
Za to w zaleceniach znajdziemy :
1.Kształcenie specjalne w szkole ogólnodostępnej ...
2.Dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu do możliwości i potrzeb rozwojowych ..
3.POMOC NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO albo asystenta osoby niepełnosprawnej W REALIZACJI ZADAŃ PROGRAMOWYCH ORAZ ORGANIZACJI OTOCZENIA
4.Zajęcia rewalidacyjne ...
5.Kontynuacja pracy terapeutycznej w postaci technik wspomagających komunikację (piktogramy , schematy ,obrazki)
Punkt 6 jest moim ulubionym ,) Wspieranie rodziny w procesie dydaktyczno - wychowawczym i terapeutycznym
7.Kontynuacja prowadzonego leczenia specjalistycznego
8. Badanie kontrolne na koniec klasy III
Jak to usłyszeliśmy jesteśmy pierwszymi którzy otrzymali wsparcie nauczyciela wspomagającego w tej gminie i to bez takiego zapisu w orzeczeniu . Tak więc mamy nadzieję ,że z takim zapisem Pani Ala zostanie z nią i to w pełnym wymiarze czasu ,) na kolejne 3 lata nauki ,) nauczycielem wspomagającym Hanię .
Zapewne nie obejdzie się bez rozmów z panią Dyrektor Szkoły Podstawowej nr.1 czy Dyrektor Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych .Obie panie wspierały nasze starania poprzednim razem , mam nadzieję że i tym razem się uda . W każdym razie starać się będziemy o pełny wymiar godzin dla nauczyciela wspomagającego ,)
Pociesza Ją Szafir ,)